Jongeren bereiken - Rijschool Marketing

Jongeren bereiken

Bereik meer jongeren samen met Rijschool Marketing!

Jongeren zijn dé doelgroep van rijscholen, maar jongerenmarketing is een vak apart.  Julia Marie Cohen oprichter van online marketingbureau Rijschool-Marketing geeft tips hoe je ze het best kunt benaderen. Dit artikel is geplaatst op 12-06-2014 houdt er dus rekening mee dat bepaalde punten in dit artikel kunnen veranderen door nieuwe ontwikkelingen

 

1) Weet op welke plekken je gezien moet worden
Weet waar je gezien moet worden: welke sites nu populair zijn. Dat is nog niet zo eenvoudig, want wat jongeren vandaag leuk vinden, kunnen ze morgen niks vinden. Het is tegenwoordig erg belangrijk dat je twee verschillende facebook pagina’s hebt een zakelijke en een vriendschappelijke. Je kunt dan met je vriendschappelijke pagina, leerlingen vriendschapsverzoeken versturen en leerlingen taggen. Dit is erg belangrijk. Van de zakelijke pagina verwacht je dat leerlingen je gaan liken.facebook_video

 

2) Zorg dat jongeren iets kunnen doen
Wanneer je een boodschap wilt overbrengen naar leerlingen is het belangrijk dat je niet alleen de boodschapt zendt. Het is belangrijk dat er interactie plaats vindt. Zorg ervoor dat leerlingen op Facebook leuke foto’s of filmpjes kunnen delen. Je kunt filmpjes en foto’s plaatsen van leuke verkeer situaties. Dit soort filmpjes en foto’s worden vaak gedeeld. Dit zorgt naamsbekendheid van jou rijschool.car-sharing


3) Weet dat jongeren alles al gezien hebben
Jongeren zien de hele dag grappige filmpjes voorbij komen op Facebook. Besef dus goed dat ze alles al hebben gezien  aan ‘’ grappige’’ filmpjes of afbeeldingen. Jongeren hebben onwijs snel door of iets echt of nep is. Doe je iets verkeerd kan je zo de grond in worden geboord, zeker als ze iets niet goed vinden.original_091210_EAB_LIVE_Limo

 4) Zorg dat je mobiel bereikbaar bent

Tegenwoordig gebruiken al jouw leerlingen smartphones. Wanneer je website er niet goed uit ziet op een smartphone, zullen leerlingen niet opnieuw je website bezoeken. Het is dus zonde als je daar door  leerlingen misloopt. Zorg er dus voor dat je website goed te zien is op smartphones.  Jongeren zijn met hun smartphones altijd en overal bereikbaar, speel daar dus goed op in. 1200019341 

5) Social & visueel = meer aandacht
Werken met facebook levert je doorgaans bij jongeren meer aandacht op dan  een mooi visite kaartje of flyeractie. Flyers worden niet gelezen en weggegooid.  Daarin tegen worden push-berichten van facebook sneller gelezen. Het is belangrijk dat je berichten plaatst met een ‘shareable’ element.
Jongeren willen graag leuke berichten delen met vrienden. Hierdoor wordt je boodschap snel en effectief verspreid. Zorg er wel voor dat je geen filmpjes of foto’s plaatst die niks met het verkeer te maken heeft. Probeer jezelf zo veel mogelijk te onderscheiden, dan heb je meteen de aandacht te pakken. 1472940_769045473140778_5497413978151574127_n

6) Doe niet alsof je het allemaal wel weet
Doe je niet anders voor dan je bent! Dat is heel belangrijk. Ga bijvoorbeeld niet in jongeren taal praten als je dit normaal ook niet doet. Je leerlingen zullen je niet serieus nemen en je zult uitgelachen worden. Wees gewoon jezelf dan hebben je leerlingen het meeste respect voor je.GER-107_Poster_A3H_redactioneel_beeld